Hallå där du fete medbroder!

Här kommer lite mer ingående fakta om de hälsofaror du utsätter dig själv för när du är överviktig.
Du kan bl. annat drabbas av hjärt- och kärlsjukdomar, diabetes, sämre leder, högt blodtryck, astma och hjärtinfarkter.
Det finns studier som visar att psykiska besvär som depression är också vanliga hos personer med fetma. Fetma och övervikt kan dessutom förvärra sjukdomar som du redan lider av.
Övervikten är för många även ett socialt problem, feta människor behandlas ofta nedlåtande
och respektlöst. Depression är därför väldigt vanligt bland människor som lider av
obesitas, fetma.
Beräkningar visar också att övervikten kostar ungefär tre miljarder kronor per år i form av sjukhusvård i Sverige, är det verkligen dit vi vill att våra skattepengar ska gå?
 
Genom att ändra din livsstil kan du gå ner vikt och åter få din livskvalité, börja med att äta mindre portioner och rör på ditt feta arsle, sitt inte bara inne hela dagarna och tyck synd om dig själv.
 

För att få behandling för övervikt eller fetma bör du kontakta din vårdcentral. De hjälper dig med stöd och eventuell behandling utifrån din livssituation.

 
 


Kommentarer
Gunilla

kamrater! den tog där den skulle och jag som är en utpräglad matälskande och överviktig person som trots nedlåtande kommentarer från andra personangripande kommentarer om skribenten, faktiskt uppskattar ert arbete med detta webbpubliceringssystem. Det har fått mig att se kritiskt på min kropp och livssituation och detta var en hård spark i arslet som fått mig att på senare dagar öppna ögonen och börjat motionera. Tack du skribent, ditt skrivande uppskattas av mig i alla fall!
Mvh Gunilla, 142 kg

2013-05-17 @ 20:02:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0